Piața telefoanelor din China este acum dominată de cinci companii, dintre care nici unul nu este Samsung

China este cea mai unică piață smartphone din lume : un producător de telefoane poate fi un lider de vânzări la nivel mondial fără a trece vreodată dincolo de frontierele chinezești, iar adversarii mici de la început pot exploda brusc în popularitate din afara nicăieri. Ultimul aspect devine din ce în ce mai greu acum, însă cele mai recente date de la Kantar Worldpanel arată că primii cinci furnizori de telefoane din China devin un grup mai solid și dominant.
China prezintă semne de maturitate
Kantar raportează că, pentru trimestrul calendaristic care se încheie în octombrie, primele cinci dintre Huawei, Xiaomi, Apple, Vivo și Oppo au reprezentat 91% din piața globală. Acesta este de 79 de procente cu un an mai devreme, prelungind un avantaj care acum vede companii ca ZTE, Meizu și Lenovo care se luptă să găsească un punct de sprijin în țara lor de origine. Liderul global al smartphone-urilor Samsung se află acum la o cotă de 2,2% în China și se deteriorează, potrivit lui Dominic Sunnebo de la Kantar.
Este remarcabil cât de divers este strategia fiecărei companii pentru succes în China. Oppo și Vivo au prioritat China rurală, înființând o rețea uriașă de magazine de cărămidă și mortar care își dau dispozitivele către consumatorii care nu au acces la internet. Xiaomi a rămas și rămâne dominantă în vânzările online, deși acestea au scăzut ca procent din vânzările de telefonie din China, datorită creșterii mai rapide a vânzărilor fizice. Majoritatea restituirii pe care Xiaomi a avut-o pe parcursul ultimului an a fost în scădere o nouă strategie de integrare a mai multor magazine din lumea reală cu strategia sa online deja de succes. Huawei sa concentrat în primul rând pe China urbană și a obținut recompensele acesteia ca fiind una dintre cele mai importante mărci. Apple, în cele din urmă, și-a menținut statutul de brand premium de lux, iar debutul său pe iPhone X este probabil să-și sporească cifrele în trimestrul următor, servind drept un produs aspirant pe care mulți consumatori tineri chinezi îl caută.

China urbane a rămas un loc luminos pentru #Măr , cu o pondere de până la 0,5% în ultimele trei luni, ajungând la 17,4%. Aflați mai multe: https://t.co/U0VLcEQMFo pic.twitter.com/97YQzDnwEq – Kantar Worldpanel (@K_Worldpanel) 5 decembrie 2017

Comments are closed