Luând noul taxi electric din Londra pentru o plimbare

Primele taxiuri electrice certificate în prezent pot fi acum marcate pe străzile din Londra. Desfășurarea așa-numitei taxe TX eCity London Taxi de la compania electrică de vehicule electrice din Londra va fi graduală, cu doar o mână de noi taxiuri pe drumul de azi. Dar LEVC speră că numărul de taxiuri electrice care operează în Londra va crește până la sute până în ianuarie.
Am fost în stare să conduc și să călăresc ca un pasager în taxiul TX pe o excursie în jurul Londrei. Diferența dintre cabinele TX și cele tradiționale din Londra este neclară.
Taxiurile de la Londra sunt cunoscute pentru că sunt tare. Parțial pentru că sunt diesele zgomotoase și în parte datorită vibrațiilor clangante. Sunt atât de tare încât poate fi dificil să se țină o conversație. În contrast, taxiul TX este liniștit și neted. Patru dintre noi, așezați în spate, au putut vorbi fără să ne ridice din nou vocile. Taxiul este spațios și este mai mare decât pare din exterior. Are șase locuri și este accesibilă pentru scaune cu rotile.

Cea mai bună parte a unui pasager într-unul dintre aceste taxiuri este trapa panoramică, care, atunci când priviți în sus, vă permite să priviți la orizont. Este o atingere drăguță și mă face să-mi dau seama cât de mult detaliu din lume vă lipsesc atunci când aveți acoperișul obișnuit de pânză deasupra capului. Există un port de încărcare USB pentru telefonul dvs. smartphone, o priză de mărime completă dacă aveți nevoie să lucrați cu laptopul și Wi-Fi gratuit. Puteți controla cât de cald sau rece doriți taxiul cu controalele climatice lângă mânerul ușii și există un buton pe care îl apăsați pentru a vorbi cu șoferul, care poate fi oprit pentru confidențialitate. Plata se poate face prin numerar sau prin card (inclusiv fără contact), iar tarifele sunt aceleași cu taxele diesel.

Vedere prin trapa panoramică.

După călărie, era rândul meu să conduc pe o stradă liniștită din Regent’s Park. Niciodată nu am condus un taxi, așa că nu știam la ce să mă aștept. A fost oarecum intuitiv, pentru că totul este automat. Direcția este foarte netedă și abia vă simțiți în vrac. Este usor cea mai mare masina pe care am condus-o vreodata (corpul este fabricat din aluminiu usor), dar si cel mai usor. Direcția este lumină, chiar și mai ușoară decât modelul Toyota Corolla, pe care sunt obișnuit să conduc.
Conducătorul are, de asemenea, acces la o consolă centrală care dispune de un sistem de navigație prin satelit și include opțiuni pentru a verifica informațiile despre drum, cum ar fi limitele de viteză, avertismentele de plecare și statisticile mașinii – totul este la îndemână. Există senzori montați pe parbriz pentru a identifica potențialele pericole, senzorii de parcare, o cameră din spate și un sistem de avertizare cu AEB (sistem autonom de frânare de urgență) care activează frânele pentru a evita coliziunea.

Cu o încărcare rapidă de 50kW, bateria este alimentată până la 80% în 25 de minute. TX are, de asemenea, opțiunea pentru un motor pe benzină de 1,5 litri pe benzină, care poate fi utilizat atunci când șoferul dorește să conserve bateria. Are trei moduri diferite – Smart, Pure EV și Save, care reglează utilizarea energiei acumulatorului și a benzinei. Taxi-ul LEVC permite o gamă de peste 650 km, incluzând peste 120 km folosind energia bateriei.
LECV spune că conducerea unui taxi TX echivalează cu 100 de lire sterline în economiile de costuri pe combustibil pe săptămână. Taxiurile au fost testate și în căldura vulcanică a deșertului din Arizona și în condiții frigidere și ghețare din Cercul Arctic. “Încercăm să le luăm la toate aceste extreme pentru a ne asigura că vehiculul este bun și face tot ce trebuie să facă, oriunde este vândut în lume”, spune Eddie Martin, manager de dezvoltare pentru programul TX. “Din ce în ce mai multe orașe doresc vehicule electrice numai pentru a nu exista emisii în orașul în sine și acesta este unul din lucrurile pe care acest vehicul le poate face”.
Urgența de a răspunde cerințelor legale privind combaterea poluării determină împingerea unor taxiuri mai ecologice la Londra. Transportul pentru Londra (TfL) are a 1 ianuarie 2018 termen limită pentru ca toate taxiurile noi autorizate să fie capabile de emisii zero. TfL sa angajat la instalarea a 150 de puncte de încărcare rapidă pentru taxiuri până la sfârșitul anului 2018.
LEVC a deschis o fabrică de 325 milioane de lire sterline în Coventry, unde se fabrică taxiul electric, fiind primul de acest gen din Marea Britanie. Taxiurile sunt în vânzare acum la Londra și se vor lansa pe piețele de peste mări la începutul anului 2018. Olanda a comandat deja 225 de vehicule.

În timpul experienței pasagerilor, m-am întâlnit cu John Dowd, un șofer de taxi cu o experiență de aproape zece ani. Cu șase săptămâni în urmă, Dowd a început să testeze noul LEVC Taxi cu emisii zero pe traseul lui. El spune că a fost distrus de experiența de conducere în comparație cu cabina lui obișnuită cu motorină. “Poziția de conducere, puterea, liniștea, netezimea livrării și ușurința de utilizare sunt doar incomparabile cu tot ce am condus vreodată”, spune Dowd. Navigarea pe trafic pe drumurile din Londra este o bucată de tort. E mai usor.”
El spune că experiența și-a schimbat perspectiva. “Când am intrat în [cabina mea cu motorină] și am început-o, nu am putut înțelege ce sa întâmplat. A fost ca si cum am reveni intr-un tractor “, spune Dowd. “Vorbește despre revenirea pe pământ cu un bang! A fost o diferență vastă, vastă. ”

Fotografie: Compania de vehicule electrice din Londra

Comments are closed