Începutul spațiului privat de pornire vector Vectorul scoate testul secund al micro-rachetei

Vector – o lansare privată a spațiului de zbor din Tucson, Arizona – tocmai a tras cu succes un alt zbor de testare al uneia dintre micro-rachete, lansând vehiculul de 40 de picioare în această dimineață de la un port spațial din Georgia. Este cel de-al doilea zbor al vehiculului: un prototip pe scară largă a uneia dintre rachetele companiei, Vector-R. Și, deși vehiculul nu a ajuns pe orbită, Vector se află cu un pas mai aproape de obiectivul său de a lansa rapid sateliți mici în spațiu începând cu anul 2018.
Vector-R este una dintre cele două rachete pe care compania speră să le lanseze în mod regulat în anii următori. Este proiectat să lanseze sarcini utile foarte mici care cântăresc până la 145 de kilograme pe orbita inferioară a Pământului. Celelalte rachete ale Vectorului sunt în curs de dezvoltare Vector-H, un vehicul ușor mai mare care poate transporta sarcini utile care cântăresc peste 350 de kilograme pe orbită. Odată ce se face testarea, Vector speră să lanseze aceste două rachete de sute de ori pe an pentru a obține sonde mici în spațiu cât mai repede posibil.
“Sperăm să luăm aceste două vehicule în mișcare și să scoatem laptele din ele”.
“Nu vom fi băieții care dezvoltă noi rachete”, spune Jim Cantrell, CEO și co-fondator al Vector, spune The Verge . “Sperăm să punem aceste două vehicule în mișcare și să scoatem laptele din ele … Vom construi aceleași lucruri mereu și repede – cum ar fi McDonald’s de afaceri cu rachete”.
Vectorul pare să aibă acreditările și resursele necesare pentru a-și atinge scopul. Formată anul trecut, compania se mândrește cu o echipă impresionantă, cu experiență spațială în spațiu. Cantrell este membru al echipei originale a SpaceX , Iar el lucrează cu inginerii care vin de la Boeing, Virgin Galactic și multe altele. În cea mai recentă rundă a sa, Vector a câștigat 21 de milioane de dolari, în valoare totală de peste 30 de milioane de dolari. Este, de asemenea, racked până numeroși clienți care includ câțiva jucători majori în industria aerospațială. Lansarea de astăzi a fost finanțată integral de clienții Vector și a purtat sarcini utile de la Centrul de Cercetare Ames al NASA, Centrul pentru Tehnologia Spațiului Aplicat și Astro Digital – o companie specializată în sateliți mici de imagine.
Lansarea de astăzi marchează și primul zbor cu rachete din Camden Spaceport, situat în apropiere de coasta Georgiei. Site-ul a fost folosit odată de NASA în anii 1960 pentru a face testarea pe sol a motoarelor cu rachete, dar de atunci nu a văzut prea multe acțiuni. Oficialii din județul Camden au încercat recent să transforme site-ul într-un spațiu comercial spațial, iar în luna mai Guvernul de stat din Georgia a adoptat legislația Pentru a ajuta la promovarea creșterii sitului. Portul spațial este încă foarte nou, astfel încât nu există prea multe echipamente pe teren pentru a susține lansările. “În cazul în care lansăm din Camden, nu există nicio infrastructură acolo”, spune Cantrell. “Noi dovedim că putem merge oriunde și lansăm aceste rachete”. Primul zbor de testare al Vectorului A fost făcută în Mojave, California.
În cele din urmă, Vector speră să valorifice ceea ce este salutat ca o mică revoluție prin satelit. Companiile de sateliți construiesc și folosesc sonde de spațiu care sunt mult mai mici decât satelitul tău tipic de autobuz, cu niște avangarde, cum ar fi Planet, care fac sateliți de imagine care sunt aproximativ de dimensiunea unei cutii de pantofi. În mod normal, aceste sonde mici trebuie să parcurgă spațiul, totuși. Ele se deplasează într-o orbită pentru a lansa un satelit mult mai mare și sunt dislocate numai după ce satelitul a fost eliberat. Dar planeta, de exemplu, poate să se potrivească opt dintre sateliții săi pe un Vector-R sau 20 pe un Vector-H – nu este necesară o rachetă mai mare.
Până în prezent, compania spune că a văzut un răspuns entuziast din partea clienților potențiali despre această strategie. “Vedem deja semne că existența unor rachete ca ale noastre ar crea o cerere proprie”, spune Cantrell.
Prețurile vectorului sunt minuscule comparativ cu furnizorii de lansare de rachete mai mari. Recepționările tipice de rachete se vor desfășura între zeci și sute de milioane de dolari, dar rachetele lui Vector vor începe cu aproximativ 1,5 milioane de dolari și 3 milioane de dolari pe zbor. Cantrell este încrezător că echipa va putea să facă aceste rachete suficient de repede pentru a lansa între 400 și 500 pe an. Cheia, spune el, este că sunt ușor de făcut. “Sunt doar morți simpli. Construim cu adevărat cea mai simplă rachetă posibilă și cea mai mică rachetă posibilă “, spune Cantrell. “Tehnologic, este ca modelul T versus Mercedes-ul modern. [Alte companii de rachete] folosesc toate tehnologiile de la Mercedes. ”
Cantrell declară că compania intenționează să facă până la șase zboruri de testare înainte ca lansările comerciale să înceapă anul viitor. Următorul test va avea loc în decembrie.

Comments are closed