În interiorul războiului politic al lui Oracle cu manta și pumnal cu Google

Povestea care a apărut Cuarţ acest noiembrie părea destul de șocant pe cont propriu: Google a urmărit în liniște locația utilizatorilor săi Android, chiar și cei care au oprit astfel de monitorizare pe smartphone-urile lor.
Dar lipsa din raportul site-ului de stiri a fost un alt detaliu care ridica sprâncene: Unele dintre dovezile sale, în timp ce sunt exacte, par a fi fost furnizate de unul dintre cei mai puternici inamici ai Google: Oracle.
Anul trecut, gigantul de software și de cloud computing a montat o campanie de lobby împotriva celor de la Google, care poate spera să provoace durere politică și financiară intensă de către companie, într-un moment în care cei doi giganti tehnici de asemenea, luptând în instanța federală pentru acuzațiile de cod de calculator furat.
Începând cu 2010, Oracle a acuzat Google că a copiat Java și a folosit porțiuni cheie din el pentru a face Android. Google, la rândul său, și-a înfruntat energic aceste afirmații. Mai recent, însă, starea lor sa intensificat. Și ca semn al înrăutățirii rupturii dintre ei, în această vară, Oracle a încercat să vândă reporteri pe o poveste despre capcanele de intimitate ale Android, două surse confirmate recode .
Desigur, substanța din povestea lui Quartz – urmărirea eronată a locației Google – verifică. Google însuși a recunoscut greșeala și a spus că a încetat practica. De asemenea, Oracle nu mai este singur în a ridica steaguri roșii despre Google într-un moment în care mulți din capitala națiunii pun la îndoială puterea și accesul platformelor web mari.
Totuși, campania Oracle este incontestabilă. În Washington, D.C., de exemplu, a dedicat o parte din cheltuielile sale de lobby în valoare de 8,8 milioane de dolari până în prezent, în 2017, pentru a contesta Google în dezbaterile politice importante. El a cerut, în același timp, sancțiuni împotriva Google în Europa și chiar a cumpărat anunțuri cu panouri publicitare în Tennessee doar pentru a-și antagoniza partenerul tehnic, au spus surse.
Întrebat despre acest efort, Ken Glueck, directorul executiv al Oracle, a respins ideea că firma sa a creat o ofensivă împotriva Google.
“Google face o treabă excelentă de a provoca” durere politică [și] PR “și nu are nevoie de ajutor de la noi”, a declarat el pentru recode . “Noi luăm poziții bazate pe merite, bazate pe interesele noastre și bazate pe interesele clienților noștri fără să ne gândim mult la Google”.
În timp ce Glueck nu sa referit la raportarea lui Quartz, el a recunoscut că Oracle a avut “o expertiză tehnică substanțială pentru Android deoarece Google a furat Android de la noi”, adăugând: “Am vorbit cu zeci de oameni despre Android, deoarece înșelăciunea Google privind confidențialitatea datelor influențează întregul industrie.”
Între timp, Kevin Delaney, redactorul Quartz, a subliniat povestea publicației sale “este inimaginabilă și a dezvăluit un defect important de confidențialitate, pe care Google a recunoscut-o”.
Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze această poveste.

Justin Sullivan / Getty

Nu faceți nici o greșeală: războiul legal al Oracle cu Google nu are rădăcini în unele mici dispute de brevet. Procesul asupra Java a depășit șapte ani, iar Oracle a căutat inițial daune de 9 miliarde de dolari. Dar Google a predominat în rundele anterioare, susținute de instanțele care au convenit că utilizarea codului Java în sistemul său de operare Android smartphone este permisă conform legilor guvernului S.U.
Cu toate acestea, Oracle nu a terminat lupta. Următoarea rundă de argumente orale în ultimul recurs începe joi într-o sală de judecată din Washington, DC. Între timp, manevrele juridice agresive ale Oracle au evoluat într-o campanie politică împotriva Google, spun sursele.
Lupta împotriva confidențialității online, care a consumat Congresul S.U.A. în această primăvară. La acea vreme, parlamentarii tocmai au reluat regulile care ar fi cerut companiilor precum AT & T, Charter, Comcast * și Verizon să obțină permisiunea înainte de a vinde istoricul de navigare pe internet al clienților lor către agenții de publicitate. Unii republicani au declarat că regulile care vizează ISP-urile au fost grele și nedrepte, deoarece nu s-au aplicat în mod egal unor giganți din domeniul tehnologiei, cum ar fi Facebook și Google. În acest scop, un parlamentar GOP, Rep. Marsha Blackburn, a introdus un proiect de lege care vizează să supună ambele industrii la reglementări mai stricte privind confidențialitatea.
Firește, Google sa opus acestei idei – și vorbind printr-una dintre asociațiile sale comerciale, gigantul de căutare a promis să lupte . Zile după ce Blackburn a introdus proiectul de lege, totuși, Oracle a apreciat public legiuitorul pentru produsul său de lucru. Mulți în tehnologie au văzut-o ca o mișcare ciudată pentru o companie fără afaceri de căutare sau publicitate.
Apoi, Oracle a cumpărat panouri mobile în statul de origine al lui Blackburn, Tennessee, într-o încercare aparentă de a dezamăgi localnicii cu privire la puterea și accesul Silicon Valley, au declarat două surse recode . “Companiile de internet v-au trădat”, a început anunțul. Nu a menționat numele companiei Google, dar a plătit încă că industria “a vândut anul trecut informațiile dvs. cele mai sensibile și personale pentru 125 miliarde de dolari din veniturile din publicitate”.
“Plătit de Oracle”, se citea în miniatură în partea de jos.
Desigur, rivalitățile corporative nu sunt noi – mai ales când vine vorba de Google. Acesta a rămas ani de zile cu un alt gigant tehnic, Microsoft, până când cele două părți au interceptat un armistițiu în 2016. Ambele companii și-au dat seama că au lucruri mai bune de făcut decât un snap la fel și Microsoft nu a reușit niciodată să convingă guvernul american să distrugă Google, oricum.
Gigantul de căutare nu este în termeni foarte favorabili cu gigantii de telecomunicații precum AT & T. Și alții, cum ar fi News Corp și Yelp, lobbesc în mod explicit guvernele din întreaga lume pentru a penaliza Google pentru amenințarea concurenței.
Dar încercările Oracle de a discredita Google uneori au fost mai subtile. Anul trecut, de exemplu, Oracle a intervenit într-o luptă proastă la Comisia Federală pentru Comunicații peste set-top box-uri de televiziune pentru a lua partea opusă a rivalului său. Și mai recent, Oracle și-a declarat în mod neașteptat sprijinul pentru un proiect de lege împotriva traficului sexual în Congresul SUA, că Google și alți giganți din Silicon Valley se luptau. Platformele de Internet se tem că le-ar deschide noi procese; Oracle ca o companie nu a avut nici o miză în rezultatul în nici un fel.
“Ați identificat câteva domenii în care nu suntem de acord cu Google și există și alte domenii în care suntem de acord cu Google”, a declarat Glueck, Oracle, ca răspuns. “De exemplu, spre deosebire de Google, ne opunem traficului sexual. Mi-ar fi plăcut să fiu în întâlnire când Google a decis a sustine traficul sexual. ”
Întrucât cele două companii își continuă războiul, Oracle poate avea mâna de sus în Washingtonul dominat de republicani, D.C.

Chip Somodevilla / Getty

Directorul său executiv, Safra Catz, a servit echipei care a ajutat președintele Donald Trump la Casa Albă și ea sa alăturat în mod repetat la adunări publice pentru a discuta politica tehnică. Și Oracle a angajat de atunci asistenți precum Josh Pitcock , un fost șef de personal al vicepreședintelui Mike Pence.
Poate că, ironic, legăturile lui Oracle în 2017 nu sunt diferite de legăturile pe care Google le-a format cu democrații. Unul dintre directorii săi de top, Eric Schmidt, la informat pe Obama cu privire la politică și a ajutat eforturile sale electorale, iar numeroși angajați Google au aterizat în cele din urmă în rândurile lui Obama în timpul celor opt ani în care conduceau țara. Acum, Google se confruntă cu o sarcină dificilă, încercând să influențeze administrația Trump, unde îi place cumpărătorul de la plecare Steve Bannon a pus la îndoială dimensiunea companiei.
Însă, Google nu a stat nemișcat în mijlocul atacului Oracle.
La începutul acestui an, Google a trimis armata de lobby la sălile Congresului, ca prima data raportata de Axios , înarmat cu un pachet de diapozitive care căuta să detalieze toate căile pe care noul său rival i le-a desfășurat “vendeta”. A avertizat în mod special membrii Congresului despre așa-numitul Proiect de Transparență Google. Organizația pare să aibă mulți finanțatori, dar gigantul de căutare a apărut doar pentru a identifica Oracle. Până în prezent, proiectul a realizat cercetări privind activitățile politice ale gigantului de căutare – inclusiv finanțarea masivă pentru mediul academic. Unele dintre aceste detalii a devenit baza pentru o poveste în Wall Street Journal la începutul acestui an.
Glueck, de la Oracle, a declarat că compania “nu are nimic de-a face cu desfășurarea Proiectului de transparență Google și nu a văzut niciodată cercetarea înainte de publicare”, dar a menționat că cercetarea sa “pare imbatabilă”.
Și, pe măsură ce ambele părți s-au pregătit să reușească – din nou – în instanța federală, aliații Google încă o dată au luat-o pe internet. A grup comercial sprijinit de gigantul de căutare a scris o șifonare care a examinat argumentele “înșelătoare susceptibile” ale lui Oracle în timpul unor argumente pe cale de a se pronunța joi.

Tony Romm este editorul principal pentru politică și politică la recode . El poate fi contactat la tony@recode.net, sau pe Signal, Confide, iMessage și WhatsApp la 215.779.9597.

Lupta lor nu este nici măcar limitată la Statele Unite. În mod repetat, Oracle a cerut Uniunii Europene să impună sancțiuni dure împotriva Google pentru amenințarea concurenței și a consumatorilor.
Pentru a fi clar, Oracle și Google nu prea se suprapun acolo. Oracle nu oferă un serviciu concurențial de comparare a cumpărăturilor, care a stat la baza recenta, amendă a UE împotriva companiei Google . Totuși, Oracle a colaborat cu Yelp, News Corp și alți dușmani Google în iunie, cerând autorităților de reglementare de la Bruxelles să ia măsuri împotriva gigantului său tehnic rival.
În acest fel, au împușcat Google într-o scrisoare de răspândire a “ficțiunii” – în special prin “activitatea de lobby și relații publice”.
* Comcast, prin bratul său NBCU, este un investitor în Vox Media, care deține acest site web.

Abonați-vă la newsletter-ul Recode

Înscrieți-vă la Buletinul nostru informativ Recode Daily pentru a obține știrile de top din domeniul tehnologiei și știrilor despre afaceri livrate în căsuța de e-mail.

Email-ul tau

Merge

Prin înscrierea, sunteți de acord cu noi Politica de confidentialitate și utilizatorii europeni sunt de acord cu politica privind transferul de date.

Comments are closed