Ideea lui Elon Musk pentru călătoria cu rachete comerciale pe Pământ ar fi un coșmar logistic

Elon Musk este obsedat de călătoria între oricare două puncte de pe Pământ în mai puțin de 30 de minute. Fie prin hyperloop (deasupra și sub nivelul solului) sau rachetă interplanetară, tehnologul miliardar este convins că nici o călătorie între nici două orașe de pe planetă nu ar trebui să dureze mai mult decât un episod de Teoria Big Bang .
Frustrarea sa cu metodele actuale de transport învechite este de înțeles. La urma urmei, am fost blocați cu patru moduri de călătorie (rutier, aer, apă și feroviar) timp de aproape un secol. De ce să nu credeți mai mare? Nimeni nu poate să-l acuze vreodată pe Musk să se gândească la ceva mic, bine, orice. Și în timp ce aruncând apă rece pe ideile sale a devenit o industrie de cabana media la sine, ultima lui pitch la conectați orașele prin rachete suborbitale are nevoie de o examinare mai aprofundată.
Călătorește oriunde în spatele unui sitcom mediu
Musk el însuși a fost destul de lumină pe detalii, atunci când a propus ideea de la sfârșitul discursul său la o conferință industriei spațiale ieri. Practic, se reduce la folosirea mega-rocket-ului SpaceX (codificat Big Fucking Rocket, sau BFR pe scurt) pentru a ridica o navă masivă în orbită în jurul Pământului. Nava se va liniști apoi pe plăcuțe plutitoare de aterizare în apropierea orașelor mari. Atât noua rachetă, cât și nava spațială sunt în prezent teoretice, deși Musk a spus că speră să înceapă construcția pe rachetă în următoarele șase până la nouă luni.
El nu a spus prea multe despre pericolele enorme pe care le-ar putea întâmpina pasagerii, îmbarcându-se cu una dintre aceste rachete pentru o excursie braziliană de la Shanghai la Paris sau Dubai. SpaceX a aterizat cu succes rachetele Falcon 9 pentru mai mult de un an, dar a fost implicat acolo multe explozii . (Doar verificați acest lucru recent bobină bobină .) Au existat mai multe succese decât eșecurile, dar totuși, rata actuală în care explodează rachetele lui Musk este inacceptabilă din orice punct comercial. O creștere drastică a siguranței pasagerilor ar fi necesară înainte ca cineva să se simtă în siguranță suficient să urce la bordul unei rachete SpaceX.

Stresul zborului spațiale, chiar și în timpul călătoriilor scurte, este, de asemenea, dificil de luat în considerare. Vor fi oamenii dispuși să-și pună trupurile prin această experiență, doar pentru a-și rade câteva ore din călătoriile lor? Din punct de vedere fizic, ceea ce propune Musk este, cu siguranță, realizabil. Avem rachete balistice intercontinentale capabile să fie trase în orbită și apoi să detonăm focoase la o țintă pe Pământ în aproximativ 30 de minute. De ce nu oamenii?
“Nu puteți zbura oamenii pe aceeași orbită”. Brian Weeden , director pentru planificarea programelor pentru Fundația Secure World, pentru The Verge. “În primul rând, accelerarea și forțele G atât pentru lansare cât și pentru reintrare ar ucide oamenii. Nu o am în fața mea, dar este mult mai mult decât forțele G de pe un astronaut pe care îl vedem astăzi mergând în spațiu și venind înapoi, și asta nu este puțin important “.
O altă problemă cu traiectoria balistică este expunerea la radiații în vidul spațiului, a adăugat Weeden. Desigur, astronauții de la Stația Spațială Internațională sunt în mare măsură protejați de această radiație, datorită câmpului magnetic al Pământului, care deflectă majoritatea particulelor adânci. Dar indiferența față de impactul pe care aceste concepte interstelare îl are asupra corpurilor umane este mosc clasic .
“Probabil va fi de 10 ori mai mare decât costul pe loc” decât călătoria cu avionul comercial
Costul este un alt obstacol imens. Musk a afirmat că aceste excursii cu rachete ar fi la fel de ieftine ca și călătoriile comerciale cu avionul. Dar asta presupune un nivel de scară care este deosebit de greu de înțeles. Un studiu recent efectuat de Forțele Aeriene ale SUA a constatat că rachetele reutilizabile erau bune pentru aproximativ 100 de zboruri, în timp ce avioanele comerciale ar putea rămâne în funcțiune pentru până la 10.000 de zboruri. Ca atare, rachetele “point-to-point” ale lui Musk “vor fi probabil de 10 ori costul pe loc”, a spus Charles Miller, presedintele NexGen Space LLC. “El poate fi de la 1 la 10.000 pentru pierderea de vehicule, dar nu este niciunde în apropierea fiabilității companiilor aeriene de 3 și 10 milioane de euro”.
În timp ce ideea unui bilet de 10.000 de dolari pentru un zbor de 30 de minute de la New York la Shanghai pare ciudat de rezonabil, nu va ajuta Musk să vândă conceptul ca o călătorie accesibilă tuturor. În schimb, ne aflăm înăuntru teritoriu familiar : Silicon Valley propunând o idee revoluționară care va beneficia, cel mai probabil, de CV-uri bogate, de industriași miliardari și de nimeni altcineva.
Aceasta nu este o idee nouă pe care Musk a creat-o din aer subțire. Experții în spațiu, inginerii și evaluatorii guvernamentali de risc au pus în discuție ideea de transport spațial comercial de zeci de ani, dar ideea a devenit abură de când Concorde supersonic a fost dezafectată în 2003. În 2008, Universitatea Internațională a Spațiului din Strasbourg, Franța, raportează documentarea aprecierii tehnologiei de transport punct-la-punct. Doi ani mai târziu, Departamentul de Transport al SUA a prezentat evaluarea proprie . Ambele documente au subliniat provocările enorme din punct de vedere tehnologic, financiar și de reglementare pentru înființarea unei rețele comerciale de transport spațial între orașe.
Una dintre cele mai izbitoare concluzii care au ieșit din documentul DOT este efectele pe care acest tip de călătorie futuristă le-ar putea avea asupra piloților. “Pilotul va trebui să se ocupe de activități care variază de la controlul direct al vehiculului la supraveghere și la conștientizarea situației până la planificare”, a scris autorul lucrării, Ruth A. MacFarlane Hunter, expert național în domeniul logisticii și gestionării situațiilor de urgență și un inginer aeronautic profesionist înregistrat, a scris. “Gama mult mai mare de instrumente și situații poate necesita ca pilotul să treacă rapid la o activitate diferită folosind instrumente diferite”.
“Pilotul poate fi supus confuziei și supraîncărcării cognitive”.
Acest tip de afișare, precum și responsabilitățile de decolare și aterizare a unei rachete interplanetare pline de bărbați, femei și copii, ar putea fi prea mult pentru ca piloții normali să se ocupe. De fapt, ar putea cauza pilotului o defalcare totală.
“În acest mediu, pilotul poate fi supus confuziei și supraîncărcării cognitive”, a concluzionat Hunter. “Cu un vehicul suborbital, care trebuie de asemenea să opereze în spațiul aerian normal, această gamă de cerințe de schimbare ar putea fi mai dificilă decât cea întâlnită anterior”.
Avem nevoie de vizionari pentru a ne motiva ca o societate. Dar abordarea lui Musk a fost întotdeauna mult mai letală decât inspirația. “Există o mulțime de probleme în lume”, a spus el la sfârșitul concursului hiperloop al SpaceX luna trecută “și dacă nu avem lucruri care ne inspiră, care este scopul vieții?”

Comments are closed