Goodreads își schimba programul de cadouri, făcându-i mai greu cititorilor să descopere cărți indie

În ultimii ani, dacă un autor dorea să-și promoveze noul roman, o metodă fiabilă ar fi folosirea site-ului Goodreads, un site de social media pentru carti de carte, pentru a crea un concurs de dăruire. Cititorii ar putea intra în concurs cu un clic pe un buton, iar autorul sau editorul va fi responsabil pentru expedierea copiei după încheierea concursului. Până în prezent, caracteristica a fost gratuită pentru autori și editori, dar astăzi, Goodreads a anunțat că va începe să taxeze autori și editori să-și dea cărțile. În schimb, programul a devenit incredibil de popular, iar taxele vor ajuta, fără îndoială, la filtrarea zgomotului pe care unii autori l-au plâns.
Concursurile de dădacare sunt o modalitate excelentă pentru autori de a cânta niște buzuri pentru cartea lor. (Am făcut-o eu cu o antologie pe care am editat-o ​​acum câțiva ani.) Când tu sau un prieten intri într-un concurs, acesta apare pe linia temporală, contribuind la creșterea expunerii site-ului. Caracteristica permite, de asemenea, autorilor și editorilor să obțină cărțile în mâinile unor persoane care nu sunt recenzente (adică cititori obișnuiți), care sunt apoi încurajați să posteze o recenzie, de obicei înainte de data publicării cărții.

Acum, Goodreads urmărește să genereze bani din această facilitate. Site-ul introduce două niveluri pentru cadouri: un pachet “standard”, care va costa autorilor 119 de dolari pentru a oferi până la 100 de exemplare; și un pachet “premium”, care va costa 599 de dolari, dar îi dă autorului o “destinație exclusivă” pe pagina de premii. Numai pentru o campanie de dăruire unică; dacă comercializați două cărți, va trebui să plătiți din nou. (Goodreads oferă unele prețuri introductive: între 9 și 31 ianuarie, pachetele standard vor fi de 59 $, în timp ce nivelul premium va fi de 299 $.) De asemenea, va fi deschis doar utilizatorilor care locuiesc în SUA.
Până acum, autorii și editorii au reușit să dea doar copii fizice, dar autorii care publică prin programul Amazon Kindle Direct Publishing ( Amazon deține Goodreads ) va putea să afișeze edițiile Kindle, ceva care a fost deschis doar editorilor stabiliți . Există și alte avantaje utile pentru cititori: ambele pachete standard și premium vor adăuga în mod automat o carte de concurs în lista dvs. Want-To-Read și utilizatorii care au adăugat deja carte în lista Want-To-Read vor fi notificați dacă sunt obiectul unui concurs. Câștigătorii vor fi, de asemenea, trimise prin e-mail la opt săptămâni după concurs pentru a revizui și evalua cartea. Noile linii directoare vor începe la data de 9 ianuarie 2018, iar toate cadouri lansate înainte de acel moment vor funcționa în mod normal.
Normal, niste autori și cititorii sunt nemulțumiți cu schimbarile la program. Goodreads a fost un instrument util în lumea descoperirii cărților, deoarece autorii se confruntă cu o bătălie înnebunită de a încerca să obțină numele și titlurile lor într-un câmp din ce în ce mai aglomerat. Acum, ei vor trebui să plătească pentru a-și da propria lor lucrare. Lesley Conner, redactorul director al Apex Publications, spune că consideră că este o mișcare proastă în ceea ce privește partea Goodreads și că promovarea promoțiilor Goodreads nu a fost la fel de utilă. (Disclaimer: Apex este editorul unei antologii pe care am editat-o.) “Această nouă schimbare este ca unghia proverbială în capacul sicriului”, a declarat Conner The Verge într-un e-mail. “Nu vom cheltui cheltuitul buget de marketing pe care îl avem pe un serviciu pe care deja l-am observat că nu este atât de eficient”.
descoperirea de carte rămâne o provocare uriașă pentru autori – în special autori indie
Într-o declarație către The Verge , un purtător de cuvânt al Goodreads a afirmat că indie autori și editori au fost o “parte importantă a comunității Goodreads”, și că programul a fost reproiectat cu contribuția autorilor și editorilor. Compania notează, de asemenea, că costul nivelurilor “reflectă valoarea de marketing pe care o oferim pentru a ajuta autori și editori să conducă interesul și conștientizarea cărților lor”.
Cu ajutorul listelor nesfârșite de cărți cu privire la paginile comercianților cu amănuntul și la rafturile pentru librării, descoperirea cărților rămâne o provocare pentru autori, iar Goodreads a fost un instrument incredibil de util pentru autori care nu au neapărat resursele unui editor important de cărți, enumerate alături de competiția lor grea. Aceste schimbări susțin acest lucru. Editorii mai mici și autori independenți vor fi afectați cel mai mult: cheltuirea între 200 și 600 de dolari pentru a da cărțile nu are sens, mai ales atunci când aceștia pot merge pe paginile Twitter sau Facebook și, în esență, pot executa același concurs, privind abilitatea de a ajunge la noi cititori prin intermediul site-ului. Oferind mai multă atenție autorilor și editorilor care plătesc mai mult pentru a obține cartea lor proeminentă prezentată pe site, cititorii vor putea să descopere cu ușurință cărți cu cele mai multe dolari de marketing în spatele lor – ceea ce ar putea lăsa autori și editori indie în praf.

Comments are closed