De ce Apple și alte companii de tehnologie se luptă pentru a menține dispozitivele greu de reparat

Apple este cea mai mare companie de pe Pământ de către capacul pieței, iar succesul său este derivat din vânzarea de smartphone-uri de ultimă generație, în mod constant, luna după luna. În vârful afacerii iPhone, din 2015, Apple a vândut 231,5 milioane smartphone-uri uluitoare. Deși vânzările au început să încetinească, acel singur dispozitiv reprezintă încă peste 50% din întreaga afacere a Apple. Rezultatele companiei din trimestrul al doilea pentru 2017, A raportat marți , A înregistrat un profit trimestrial de 8,7 miliarde de dolari, majoritatea provenind din vânzarea a 41 de milioane de iPhone-uri.
Dar unul dintre motivele pentru care Apple poate vinde atât de multe dispozitive noi este acela că continuăm să aruncăm deoparte cele vechi, fie pentru că viața bateriei sa agravat, fie a ieșit un model mai nou și mai avansat. Grupurile de advocacy afirmă că acest lucru este din punct de vedere al designului și că companii precum Apple păstrează organismele presupuse a fi neutre în ceea ce privește implementarea unor măsuri ecologice care ar putea spori longevitatea dispozitivului și ar putea reduce numărul de noi unități fabricate.
IPhone-ul a devenit emblematic pentru o risipă excesivă de mediu
Apple nu este singur aici, dar iPhone-ul a devenit emblematic al acestei mentalități și care sunt grupurile de mediu care consideră o risipă excesivă. Compania face dificilă repararea produselor utilizând șuruburi de proprietate, carcase de unibody și alte tehnici de fabricație și design care o fac astfel încât numai experții Apple sau experții în reparații de calculatoare să le poată distinge cu ușurință. De asemenea, compania face dificilă înlocuirea bateriilor prin lipirea acestora cu alte componente și prin îngroparea lor sub straturi de componente complexe și sensibile. În schimb, Apple stimulează consumatorii să comercializeze sau să renunțe la modelele cu vârste cuprinse între 18-24 luni pentru cele mai noi.
Un nou raport, Aflat astăzi de la grupul de comerț Repararea Asociației , Detaliază modul în care industria tehnologică, prin practici precum combaterea reparației, a subminat și a combătut în mod deschis standardele de tehnologie ecologică care ar reduce reziduurile de producție. Autorizat de Mark Schaffer, membru al consiliului de administrație al Asociației pentru Reparații, care conduce un consultant de mediu, raportul stabilește modul în care Apple, HP și alți producători utilizează influența lor exagerată asupra grupurilor care reglementează fabricarea dispozitivelor electronice. Aceste companii, despre care raportul afirmă în mod eficient că ajung să decidă cum sunt reglementate practicile lor de mediu, apoi ajung la etichete de certificare a aurului pe produsele lor, toate ignorând probleme presante precum reparabilitatea și reutilizarea.
– Acum ai vulpea care păzește carapacea.
“Ce se intampla pe plan intern la aceste companii este echipa de mediul inconjurator devine depasita”, spune Kyle Wiens, CEO al companiei iFixit teardown si un membru al consiliului Asociatiei de reparatii. “Se pare că este de datoria lor să facă compania mai ecologică. Practic, compania îi spune echipei de mediu: “Asigurați-vă că nu suntem constrânși în nici un fel.” Acum aveți vulpea care păzește carapacea.
Este important să rețineți că acestea nu sunt reglementări impuse de guvern. Primele standarde de mediu pentru domeniul electronicii au fost înființate în 2004 printr-un efort finanțat de Agenția de Protecție a Mediului. Cu toate acestea, acest lucru a dus la stabilirea unui standard de către Institutul Existent de Ingineri Electrotehnici și Electronici (IEEE), o asociație profesională formată nu de autoritățile de reglementare guvernamentale, ci de cadre universitare, nonprofituri și de un număr mare de reprezentanți ai corporațiilor cu corporații Interesele în minte.
De acolo, procesul a evoluat pentru a include și alte placi de standarde organizate în cadrul unui grup terț cunoscut sub numele de Consiliul Electronice Verzi, care supraveghează el însuși instrumentul EPEAT. EPEAT decide când produsele unei companii pot fi considerate a fi certificate de aur, argint sau aur și necesită informații din întreaga industrie cu privire la ceea ce înseamnă acele niveluri și ce criterii noi ar trebui incluse în timp. Este acel proces pe care Schaffer spune ca companii de tehnologie ca Apple si altii s-au diluat pentru a-si proteja afacerile in detrimentul mediului.

Apple, într-o declarație dată The Verge , A declarat că lucrează în mod continuu pentru a îmbunătăți eforturile de sustenabilitate, însă compania își menține angajamentul de a menține un control riguros asupra modului în care sunt produse și reparate produsele sale. “Designul extrem de integrat ne permite să facem produse care nu sunt doar frumoase, subțiri și puternice, dar și durabile, astfel încât să poată rezista mulți ani”, a spus compania. “Atunci când sunt necesare reparații, furnizorii autorizați pot asigura calitatea, siguranța și securitatea reparațiilor pentru clienți. Iar atunci când produsele ajung la sfârșitul vieții, Apple își asumă responsabilitatea de a le recicla în siguranță și în mod responsabil. “Compania adaugă că continuă să investească în eforturi ecologice de reciclare, cum ar fi Liam bot pentru dezasamblarea iPhone-urilor , Precum și “pionieratul unui lanț de aprovizionare cu buclă închisă, în care produsele sunt fabricate numai cu resurse regenerabile sau materiale reciclate pentru a reduce necesitatea de a mineriza materialele de pe pământ”.
Cu toate acestea, Apple simte că face destul și mulți membri ai industriei de tehnologie se simt la fel despre propriile practici. Wiens și compania iFixit au un cuvânt de spus în procesul de standardizare care ar împinge industria să meargă mai departe, cu un singur vot asupra acestor consilii alături de alte ONG-uri și grupuri de advocacy pentru mediu. Cu toate acestea, după cum arată raportul lui Schaffer, producătorii de electronice precum Apple și alții domină aceste discuții cu mai multă putere de vot și o prezență mai mare. În cazul celui mai recent vot standard al serverelor IEEE, producătorii de electronice au reprezentat 41% din grup, cel mai mare din orice categorie. Industrii terțe au reprezentat 28%, în timp ce mediul academic și advocacy publice reprezentau doar 7% din consiliul de administrație. (Suma rămasă aparține grupurilor de interese de interes general.) Dacă apare o prevedere care ar putea afecta afacerile producătorilor, ei votează pur și simplu ca un bloc unificat, potrivit raportului.
“Nu mai sunt implicat în întâlniri și voturi, deoarece este doar o pierdere a timpului meu”, spune Sarah Westervelt, director de politică al Rețelei de acțiune de la Basel, o organizație nonprofit dedicată combaterii exportului de deșeuri toxice de la fabricarea de electronice către dezvoltarea țări. “EPEAT și-a pierdut scopul inițial de a fi un driver al reproiectării”. Westervelt, care petrec sute de ore cu alți membri ai ONG-urilor pentru a elabora recomandări pentru EPEAT, spune că producătorii, prin puterea lor de vot, au slăbit standardele făcând nivelul de aur Prea ușor de realizat. “Cred că există o șansă reală aici”, adaugă ea. “Cred că oricine are autoritatea și viziunea de guvernare a EPEAT trebuie să încerce să creeze un nou set de parametri pentru participanți”. Ea subliniază că, într-un anumit moment, furnizorii de produse chimice din industria tehnică au solicitat membrilor familiei să plătească Aderarea la IEEE pentru a ajuta la votarea noilor măsuri de mediu.
Producătorii nu doresc ca produsele să fie ușor reparabile sau reutilizabile
O mare parte a problemei rezultă din simplul fapt că reprezentanții corporațiilor, pe baza salariilor companiei, sunt trimise numai pentru a preveni costurile inutile. “Stăm la masă la aceste întâlniri de dezvoltare a standardelor și putem argumenta”, spune Wiens despre proces. “Și ei [Apple] spun că lucrurile ca bateriile nu ar trebui să fie înlocuite de utilizator și spun că rețeaua noastră autorizată de service poate avea grijă de asta”. Dar Wiens subliniază că nu există nicio modalitate fezabilă pentru Apple Stores, Mai puțin de 500 în întreaga lume, poate servi sute de milioane de proprietari de iPhone acolo. Apple a făcut, de asemenea, din punct de vedere istoric, dificilă și prohibitivă scumpă pentru utilizatori pentru a-și repara ecranele, Doar anul trecut scăzând prețul de la 99 USD , Cu asigurarea AppleCare +, până la 29 USD. Nu pana cand Iunie a acestui an Apple a fost de acord să furnizeze mașinile sale de reparații de tip partajat unor centre terțe de service.
O problemă centrală, Schaffer argumentează în raportul său, este că firmele de tehnologie nu doresc standarde mai exigente, pentru că asta ar însemna pierderea unor contracte lucrative cu guvernele locale, de stat și federale. Aceste organizații guvernamentale solicită ca produsele achiziționate pentru utilizare în școli și departamente publice să îndeplinească cel mai înalt standard de certificare ecologică în cadrul EPEAT. Având standarde noi, mai stricte, înseamnă riscul unui nou produs etichetat cu o certificare mai puțin decât perfectă, ceea ce ar putea duce la pierderea unor contracte mari. “Guvernul federal american este cel mai mare cumpărător de electronice de consum”, spune Wiens, “deci dacă sunteți pe listă, aceasta determină dacă guvernul poate cumpăra dispozitivul”.
În raportul său, Schaffer arată un episod controversat care implică Apple MacBook Pro 2012 cu Retina Display. Produsul, unul dintre laptopurile cele mai grele pentru reparații realizate vreodată, a subliniat modul în care industria tehnologică ar putea să exploateze efectiv panourile de standardizare pentru a împinge un produs la certificarea aurului fără a schimba modul în care a fost proiectat.
Industria tehnologică a învățat cum să exploateze procesul de standardizare a produselor ecologice
“Istoric, linia MacBook Pro a fost modulară, reparabilă și actualizabilă. Retina MacBook Pro 2012, cu toate acestea, a fost livrat cu un SSD proprietar, RAM care nu poate fi upgradat și o baterie litiu-ion lipită “, scrie Schaffer. Totuși, după ce Apple a apelat și a reușit să convingă consiliul de standarde să ajusteze limba în jurul a ceea ce face un produs “upgradeabil”, laptop-ul a fost marcat cu un rating EPEAT “Gold”. Această acțiune “a eliminat efectiv criteriile de modularitate în standard și re-interpretarea limbajului a făcut mult mai ușor pentru produse să obțină un rating” de aur “- fie că sunt produse” verzi “sau nu”, scrie Schaffer. Acum, adaugă el, companiile de tehnologie se luptă pentru a menține acele cerințe neschimbate, astfel încât fiecare produs nou să poată fi ușor etichetat ca fiind ecologic, fără ca companiile să modifice orice aspect al designului sau al procesului de fabricație.
Standardele mai stricte – cum ar fi fabricarea bateriilor cu ușurință detașabile și înlocuibile – ar putea, de asemenea, să se traducă la vânzări mai reduse de dispozitive noi, dacă consumatorii le țin mai mult timp sau dacă consumatorii caută mai frecvent dispozitive renovate și second-hand. Acesta este motivul pentru care industria tehnologică se luptă cu ceea ce se numește “Dreptul de a repara” legi , Care încearcă să reglementeze capacitatea consumatorilor de a separa, repara și modifica produsele pe care le cumpără. Pentru industria smartphone, dreptul de a repara legile ar putea avea un impact enorm asupra mediului, spune Wiens, prin creșterea longevității dispozitivelor.

Fotografie de Amelia Holowaty Krales / The Verge

Ce se întâmplă cu dispozitivele noastre după ce au depășit durata de viață scurtă – sau la fabricile de producție din China unde sunt produse – este adesea pierdută pe proprietarul tipic al smartphone-urilor din SUA. Cu toate acestea, cantitatea tot mai mare de deșeuri electronice reprezintă o criză a mediului înconjurător pe care organizațiile nonprofit și grupurile de mediu declară că industria tehnologică este în mod activ ignorată.
“Produsele chimice toxice nu mai aparțin produselor. Produsul nu va face rău decât dacă l-ați aprins, “spune Wiens. “Toate daunele de mediu care se fac acum se fac pe partea de producție.” Dar este dificil să se reglementeze într-un standard cum se fac dispozitivele în străinătate, în locuri precum China. Astfel, grupurile de mediu s-au concentrat, în schimb, pe creșterea longevității dispozitivului. “Vrei să reduci la minimum răul de fabricație, făcând cât mai puține lucruri posibil”, adaugă Wiens.
“Puteți să fiți aurit și să aveți în continuare o baterie care este lipită în dispozitiv.”
Dacă bateriile ar fi fost mai ușor de înlocuit, logica merge, utilizatorii ar simți o presiune mai mică pentru a trece la un nou dispozitiv și pentru a alimenta mașina de fabricare a electronicii risipitoare. Cu toate acestea, “puteți fi certificat cu aur și încă mai aveți o baterie care este lipită în dispozitiv”, a spus Wiens. “Producătorii au posibilitatea de a alege: pot proiecta un telefon mai prietenos cu mediul, mai bine sau își pot concentra eforturile pentru a se asigura că standardele sunt fără zgomot și fac tot ce vor”.
“Producătorii tind să voteze în favoarea intereselor lor corporative, care sunt adesea în contradicție cu interesele de mediu”, scrie Schaffer în concluzia sa. “Cu producătorii care stau în cale, este nevoie de ani pentru a trece chiar și standarde slabe. Nu există prea mult spațiu de negociere, oportunități insuficiente de progres și nici o cale de urmat în baza paradigmei standardelor bazate pe consens. Este timpul ca grupurile de supraveghere sau organismele de reglementare să pătrundă și să recreeze procesul de dezvoltare. Nici un grup unic nu ar trebui să poată controla votul și să scadă standardele. “

Comments are closed