Avioanele fără pilot ar putea salva companiile aeriene miliarde, dar pasagerii nu vor să zboare în ele încă

Zbor fără pilot ar putea fi în viitorul nostru, dar, potrivit unui nou studiu realizat de banca elvețiană UBS, consumatorii nu sunt chiar pregătiți să o accepte.
Din cei 8.000 de persoane chestionate pentru raport, mai mult de jumătate au declarat că nu au voie să călătorească într-un avion fără pilot, chiar dacă prețul era mai ieftin. În ansamblu, doar 17% au declarat că ar fi probabil să efectueze un zbor necrezut, dar acel procent a crescut la 27% în cazul reducerii mărimii eșantionului la cei cu vârsta cuprinsă între 18-24 ani și 31% la cei cu vârste între 25 și 34 de ani.
Acceptarea de a zbura fără pilot a variat de asemenea în funcție de țară. Respondenții germani și francezi au fost cel mai puțin probabil să efectueze un zbor fără pilot (13%), în timp ce respondenții americani au fost cel mai probabil (27%).
Cercetarea spune că avioanele fără pilot ar putea salva companiile aeriene peste 30 de miliarde de dolari pe an în costurile dintre câștigurile de combustibil legate de căile de zbor optimizate și eliminarea piloților și a instruirii. UBS consideră că pasagerii ar putea vedea aceste economii transmise acestora sub formă de tarife reduse, presupunând că nu există costuri suplimentare pentru zborul fără pilot și companiile aeriene nu își păstrează beneficiile. În timp ce pasagerii europeni ar putea să vadă doar o reducere de 4%, raportul arată că “procentajul mediu din costul total și beneficiul mediu care ar putea fi transmis pasagerilor în reducerea prețurilor pentru companiile aeriene din SUA este de 11%”.
avioane zburatoare autoghidate ar putea salva companiile aeriene de peste 30 de miliarde $ pe an din costurile între câștigurile de combustibil și eliminarea piloților și a formării
UBS prezice că aceste schimbări tehnologice vor face în cele din urmă o zboruri mai sigure și vor reduce la minimum erorile umane din cabina de pilotaj. Zborul autonom este deja testat și conceptualizat: Lilium Aviation a testat recent Prototipul său electric, cu două locuri, verticală pentru decolare și aterizare (VTOL); Agenția Urbană Aeronautică din Tel Aviv Are planuri de a construi o mașină care arborează patru persoane, alimentată cu hidrogen, până în 2022; Iar Airbus Defense și Space a finalizat recent a Testul de succes al lui Sagitta, un vehicul aerian necrezut, Care a zburat în mod autonom timp de șapte minute pe un curs pre-programat în Overberg, Africa de Sud.
Raportul prevede că taxiurile aeriene și zborurile de mărfuri vor fi primii care utilizează zbor fără pilot, urmat de jeturi de afaceri și elicoptere și, în sfârșit, zboruri comerciale de pasageri “cu un volum redus de muncă în cabina de pilotaj”. Având în vedere că cei mai tineri respondenți au fost cei mai receptivi la ideea Care zboară pe un avion fără pilot, UBS crede că “acest lucru poate provoca o idee bună pentru dezvoltarea viitoare a unei astfel de tehnologii, deoarece grupa de vârstă 18-34 crește și menține o asemenea atitudine față de zborul pe avioane fără pilot”.

Comments are closed